Skrivet 2013-04-13 Klockan 17:46:00

När fick du reda på att du var gravid?
Den 13 augusti 2012.
 
Blev det en chock?
Kan man verkligen säga att det blev!
 
Hur gammal var du?
20.
 
Hur tog din partner det?
Lite chockad först, sen bara glad!
 
Hade du mycket halsbränna?
Olidligt mycket..
 
Spydde du mycket?
Nä bara 2-3 gånger.
 
När kännde du de första fosterrörelserna?
Den 29 oktober 2012, vecka 17+2 
 
Sparkade det mycket?
Oja, var vell typ aldrig still kan man säga haha!
 
Hur många ultraljud gjorde du?
Blev 7 stycken om jag räknat rätt.
 
Hade du några cravings?
I början var det pytt i panna, sen oboy!
 
Hade du mycket foglossning?
Hade rätt mycket i slutet.
 
Hade du sammandragningar?
Jo ganska mycket från vecka 20 ungefär.
 
Hur stort var ditt sf mått som störst?
Jag vet faktiskt inte, hade 43 nån vecka innan klaga födde.
 
Har du fått bristningar?
Haha jamen oom jag har!
 
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Jag var helt säker på pojke.
 
Hade du mycket vätska i kroppen?
Men om jag hade... Mitt ena ben vart så stort i slutet att det inte ens gick vika.
 
Hur mycket gick du upp i vikt?
Hela 31 kg gick jag upp!
 
Hur ser du på graviditeten idag?
Bara positivt! Det var mysigt att känna sparkar och allt så, dock vart det ju rätt så tungt där på slutet.
 
Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
Allt jag ville var att det skulle gå rätt snabbt och smidigt haha. 
 
Gick du över tiden?
Nä, vart halverst igångsatt i vecka 38+2
 
När började din förlossning?
Vattnet gick vid 12.00 måndagen den 25 mars.
 
Hur lång tid tog det?
Ja Melvin var ute 18.41 och Noah 19.47.
 
Vad tyckte du var jobbigast?
Krystskedet.
 
Var du rädd för något?
Var rädd att någons hjärtljud skulle sjunka, var rädd att spricka "all the way" så att säga och var rädd att jag inte skulle klara av allt.
 
Grät du?
Grät som ett barn när Melvin flög ut, likaså när jag hörde Noah skrika för första gången!  
 
Tog du nått smärtstillande?
Fick en epidural som knappt hjälpte mig alls.
 
Hur många var inne i förlossningsrummet?
Vet inte exakt men det var rätt många, 8 stycken kanske? Och sen ännu fler inne på operation.
 
Hade du någon nära med dig?
Joppe :)<3
 
Vilket BB födde du på?
Skellefteås
 
Hur stor var bebisen?
Melvin var 50cm lång och vägde 3595g, Noah var 51cm lånh och vägde 3570g.
 
Blev det en pojke eller flicka?
Två pojkar.
 
Vad fick den heta?
Melvin och Noah.
 
Hur ser du på förlossningen idag?
Var lite synd att det vart både vaginalt och kejsarsnitt, hade känts "bättre" med bara ena. Men det gick ju fint endå!
 
Var allting värt det?
Alla dar i veckan! :)
 
När kommer nästa barn?
Haha det lär nog dröja ett tag ;).
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback